Friday, November 26, 2010

~ sorry ~

Best Blogger Tips
SORRY...
apa itu sorry??
masa bila kita slalu sebut perkataan ini ek??
hmm...sorry ni membawa byk maksud tersirat...
sorry ini juga boleh membuatkan ati jd tenang...
tp perlu ke kita ckp byk2 kali??

sbnarnye..sorry ini begitu indah jika diucapkan..
kerana perkataan ini akan dpt diucap bersama dgn hati yg ikhlas...
tp xtau la plak klu ade org yg ucap dgn xikhlas..
hehehe...
tp bg aku...setiap kali aku sebut...
aku betul2 bermaksud nk mntak maaf..
dan ianya ikhlas dr hati aku...

sorry...
ape ada lg dgn sorry ni ek...
haaa.....
kdang2 kita ucapkan sorry ni utk mengelakkan sesuatu x di ingini berlaku...
sorry ini dpt menjadi penyelamat laa..heheh..
tp bg aku...aku mmg suka sebut sorry...
sbb kita xtau kata2 @ perbuatan kita tlh membuatkan orglain terluka..
sbb 2 aku suka ulang perkataan ni byk2 kali...
tp klu dh slalu dgr sgt dr mulut aku..
mesti orglen bosan nk dgr kn??
cian kat kwn2 n sape2 yg aku slalu ulang sorry nih...
sbb kna dgr byk2 kali...
SORRY...
hehehe...

Sunday, November 21, 2010

~perubahan~

Best Blogger Tips
hmm....aku dh penat study...
aku rasa nk menulis kat cni pulak...
hehehe...
sbb dh lama xtulis...
aku nk ckp pasai perubahan plak la...
setiap org perlu berubah...
sama ada kearah kebaikan @ keburukan...
tp klu perubahan itu mendadak...
itu beerti, org yg berubah 2 dh betul2 tekad laa...
so,..org2 kat sekeliling mesti pelik dgn prangai dia...
maybe pada mula2 jer...
lama2, maybe org sekeliling akan fhm...

tp klu jenis yg berubah dr segi perangai mcm na plak???
drpd seorang yg suka gelak,periang...
menjadi seorang yg pendiam...
ape komen plak??
bg aku..org 2 xsalah wat mcm 2..
sbb dia ade hak utk wat ape pun...
tp xsemestinya bila dia berubah...
hanya sbb dia de masalah...
kadang2 dia berubah maybe sbb kedaan sekeliling dia...
n maybe utk sesuatu yg dia nk...
so, kita sbgai org yg disekeliling dia...
mesti la kna fhm situasi dia walupun dia xbercerita...
kita just perlu jd pemerhati yg terbaik...
pendengar terbaik...
hmmm....

tp aku rasa klu diri aku sndri...
aku mmg pendiam sbnarnyer...
maybe kwn2 jer nmpak aku jenis yg ceria...
but my family know me better...
they said that i`m the serius sibling than others...
hehehe..
so,ape yg aku wat adalah..
aku berubah2 mengikut kedaan sekeliling aku...
aku rasa suma org pun mcm aku...
so,..my advise is...
BE URSELF...
hmmm...



~hakikat seorang wanita~

Best Blogger Tips
1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Tuesday, November 9, 2010

~evolution of me~

Best Blogger Tips
this is all about me since i was small..







wif my siblings..
angah,acik,along,adik un,..



me on 22th yrs..


2 b matured..