Friday, August 31, 2012

~polka dot..meredot..~

Best Blogger Tips


sempena mood tgh rajin ag...
maklum lah..
lpas raya..
suma bnda rasa nk mkn..
HAHAHAHAHA
tp dlm mood nk mkn jer nih..

sy ade hobi baru
suka masak, suka kemas rumah, suka berkurung dlm umah
tp antra semua tuh
suka memasak tu mmg pelik la klu my BFF dgr
sbb sy ni bkn jnis taw masak..hahahaha

tp pape pun
kali nih berjaya masak
APOM POLKA DOT
dgn pelbagai bentuk yg comey
sy suka sgt2
sbb nmpak comey n sedap utk dimakan


**comey kn??

masa dpt resepi
rasa mcm ssh jer nk wat
at last masa dh siap suma
rasa mcm nk wat lg
best sgt wat kuih nih


finally mmg leh ckp r
konfom lpas ni sy akan jd rajin masuk dapur
hehehe

**apom polka dot yg dh siap.. (o_0)
 
 
~post on : 31 / 8 / 2012 ~

Wednesday, August 15, 2012

~RAYA 2012~

Best Blogger Tips
kali ni kas nk ucapkan..
...SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI....
...MAAF ZAHIR DAN BATIN...

**yg dok kat perlis tuh..jemput2 la dtg umah... =)


post on ~ 15/08/2012~

Tuesday, August 14, 2012

Lagu Raya 2012_Balik Kampung_Sudirman.flv

Best Blogger Tips

xsabarnya nk blik kg...beraya kat kg....~~

Saturday, June 30, 2012

~lama~

Best Blogger Tips
ish2...
dh lama rasanya aku xpost kat cini..
rindu plak nk kongsi2 kat cini...
maybe sbb aku dh makin bz kot skrg ni..
(bz ape ntah laa..kje mcm biasa jgak..hehe)

aku skrg dh dok kat banting 3 bulan...
aku dh kje kat nilai pun dh 3 bln...
tp sejak aku dok kje cini..
ape pun aku xdpt lg..
aku masih ditakuk yg lama..
bila la aku nk berubah..
yg berubah cuma jawatan je..
huhuhu

aku g kje ari2 ulan alik dr banting~nilai...nilai~banting..
ade la dlm 40 minit sehala..
penat oo drive ari2 jejauh..
tp bila nk hilangkan penat..
boleh gk drift dgn mamat keta yg kat hgway tu...
hehhee..
arap2 xkna saman la wahai en.polis ek..hehee

tu je dlu kot cite ttg aku setelah lama mendiamkan diri..hehe


post~30/06/2012~

Wednesday, March 7, 2012

~ counting days ~

Best Blogger Tips

hmm..
arini dok ofis...
xde la byk kje sgt..
biasa la tuh..
tp aku sakit kpala...
sakit tekak...
n bercampur dgn pelbagai perasaan..
aku xtaw apa jd kat aku arini...
aku nk demam kot..
or maybe aku xsmp ati nk tingalkan SRM..
huhuhu...
setiap ari balik kje..
perasaan nih aku slalu alami..
aku xtaw nk citer kat sapa...
huhu/..

bila mai kje..
rasa sedih jer nk tingalkan kawan2...
kakak2 n abang2 kat ofis nih...
aku dok cni almost 1 year laa...
sbb praktikal 6 bln...then kje pun 6 bln...
huhu...
sedih2...
tp pape pun...
aku kna teima hakikat yg jumaat nih dh last aku kna mai kje...
aku dh xleh nk kje kat cni ag..
huhu...
pape pun..
aku arap aku akan berjaya nnti bila dh kluar dr cni..
aku akan berjaya...
to be an Engineer...
Insyaallah..~~~

~ post on 07/03/2012 ~

Saturday, March 3, 2012

~ am i bored ~

Best Blogger Tips

actually mmg bored giler arini...
xtaw nk wat per..
padahal org dh bg cuti,...
kita kena epi la kn??
ni x, aku dok pk plak nk wat pe...
hehee..
pape pun yg best this week is my sweety bf balik kg...
bleh men bola dgn dia...
syok2 sgt2...
pg2 ag dia dh mai tlg kejutkan "alarm"(actually maklang) dia...
hehe..
tq so much Ariff Haiqal...

tp bila dh petang mcm ni..
tbe2 ade idea baru dtg plak...
aku tekad nk truskan wat bisness handmade yg dh aku usahakan dlu...
aku nk teruskan smp berjaya...
arap2 berjaya la one day (aminnn...)
nnti klu dh berjaya boleh kawin cpt...
tbe2 dok berangan2 plak...
tp arap2 aku berangan nih xjd Mat Jenin laa..
hahahahah...

yg pasti, aku dh bersemangat nk start wat kje2 yg dh lama aku stop...
here i come all my stuff...
come here the needles and all my cute2 stuff...

k lh..nk continue doing my work...
tlg doakan aku berjaya ek nnti...
AMINNN....


~post on  03/03/2012~

Friday, February 24, 2012

~ jom berdoa ramai-ramai~

Best Blogger Tips

Bercakap fasal doa,
saya teringat satu kisah yang sangat-sangat memberikan kesan dalam kehidupan saya. Guru-guru saya di sekolah, semenjak sekolah rendah, sangat menerapkan doa. Jadi, saya sudah dibiasakan dengan Solat Hajat, Solat Dhuha, Qiamullail, waktu-waktu doa yang mustajab seperti ketika hujan dan sebagainya agar saya rajin berdoa, dan agar doa saya makbul. Jadi, bila Allah anugerahkan saya kejayaan, saya sentiasa rasa, itu sebab saya doa dengan bersungguh-sungguh. Namun satu cerita mengubah persepsi saya.

Cerita yang saya dengar itu begini:

Kisah berkenaan seorang abang dan seorang adik. Kedua-duanya adalah anak yatim lagi miskin. Mereka tinggal di rumah pusaka tinggalan ibu bapa mereka. Kedua ibu bapa mereka adalah hamba ALLAH yang soleh. Kedua-dua anak dididik untuk bergantung harap dengan Allah SWT.

Si abang, saban hari berdoa agar ALLAH mengubah nasib hidupnya.

Dia meminta kepada ALLAH agar dipertemukan dengan isteri yang cantik lagi kaya. Dia meminta kepada ALLAH agar dirinya kaya raya.

Si Adik pula, seorang yang buta huruf. Tidak seperti abangnya, dia membaca doa pun dengan melihat kertas. Sebelum bapanya mati, dia pernah meminta bapanya menulis sesuatu di atas kertas, dan kertas itu sering dipegangnya setiap kali berdoa.


Akhirnya, Allah mempertemukan seorang perempuan yang cantik lagi kaya dengannya. Perempuan itu jatuh hati kepadanya, lantas berkahwin. Si Abang seperti mendapat durian runtuh dan kehidupannya terus berubah. Dia keluar dari rumah pusaka, dan meninggalkan adiknya.

Si Abang akhirnya kaya raya, malah terus kaya apabila dia memasuki medan bisnes. Dia sudah mula alpa dengan ALLAH, melewat-lewatkan solah, jarang membaca Al-Quran, tapi tidak pernah lalai untuk meminta kekayaan daripada ALLAH. Kalau masuk dalam bab perniagaan, kekayaan dunia, maka berbondong-bondong doanya kepada ALLAH. Dan ajaibnya, Allah beri apa yang dia minta. Si abang rasa dia istimewa.

Si adik pula, hidupnya tidak berubah. Dia masih seorang sederhana, dengan kelemahannya sebagai seorang buta huruf, dia hannya mendapat kerjaya sederhana, terus menjaga rumah pusaka. Si adik, juga rajin berdoa. Si abang tahu, si adik rajin berdoa. Tapi Si Abang melihat, hidup adiknya tidak berubah-ubah. Lantas satu hari, ketika Si Abang menziarahi adiknya,

Si Abang berkata dengan sombong:


“Kau kena berdoa kuat lagi. Tengok aku, berdoa je ALLAH makbulkan. Kau ni tak cukup hampir dengan Allah ni. Berdoa pun masih tengok-tengok kertas. Tak cukup hebat.”

Si Adik tersenyum sahaja. Suka abangnya menegur kerana padanya, teguran abang amat bermakna.

Si Adik terus hidup sederhana, di dalam rumah pusaka, dengan doa melihat kertas saban hari, dan kehidupannya tetap tidak berubah. Tidak menjadi kaya seperti abang. Satu hari, Si Adik meninggal dunia.

Ketika Si Abang mengemas-kemas rumah pusaka, dia berjumpa satu kertas. Kertas itu adalah kertas yang adiknya sering pegang ketika berdoa. Si Abang menangis teresak-esak apabila membaca kertas kecil itu. Kertas itu tertulis:

“ Ya Allah, makbulkan lah segala doa abang aku”

MasyaALLAH…

Si Abang mula membandingkan dirinya dengan adiknya. Adiknya kekal taat kepada ALLAH dan tidak meringan-ringankan urusannya dengan ALLAH SWT. Adiknya, sedikit pun tidak meminta dunia kepada ALLAH, malah tidak meminta apa-apa untuk dirinya. Tetapi adiknya meminta agar segala doa Si Abang dimakbulkan. Si Abang, tidak pernah sedikit pun mendoakan Si Adik.

Si Abang mula nampak, rupanya, bukan doa dia yang makbul. Tetapi doa adiknya telah diterima oleh ALLAH SWT, lantas segala doanya menjadi makbul.

Cerita ini meruntun hati saya, dan buat saya sentiasa berfikir panjang.

Kadang-kadang kita, bila Allah realisasikan hajat kita, kita suka mengimbau usaha-usaha kita.


"Aku buat beginilah yang jadi begini."
"Doa aku makbul seh!"

"Aku ni memang Allah sayang. Tengok, semua benda Allah bagi. Aku minta je pun."

Tanpa sedar kita bongkak. Takabbur.

Sedangkan, kita tak tahu, mungkin yang makbul itu adalah doa ibu bapa kita, doa adik beradik kita, doa sahabat-sahabat kita. Bukannya doa kita.

Cerita itu sangat menyentuh hati saya. Membuatkan setiap kali saya berdoa, saya tidak lupa mendoakan ibu bapa saya, guru-guru saya, keluarga saya, adik beradik saya, sahabat-sahabat karib saya, yang teramat akrab saya sebutkan namanya agar lebih merasai bahawa saya memerlukan mereka mendoakan saya juga.

Kita ini banyak dosa. Banyak hijab. Mungkin doa orang lain yang lebih bersih hatinya, lebih suci jiwanya yang makbul, menyebabkan rahmat Allah tumpah pada diri kita. Sebab itu jangan berlagak. Jangan tinggi diri. Jangan rasa doa kitalah yang makbul. Pulangkan semuanya kepada Allah.

Doa itu sebahagian daripada usaha sahaja sebenarnya. Dan jangan rasa segan nak minta orang lain doakan kita. Semoga bermanfaat post ini. Sebarkan jika anda rasa ada manfaatnya.

Semoga Allah redha dengan kita.


TOLONG DOAKAN AKU............


~post on 24/02/2012~

Thursday, January 19, 2012

~ gembira kah??? ~

Best Blogger Tips


skrg aku tgh count down ari utk konfirm kje...
aku sepatutnya konfirm kje 09.02.2012...
tu yg tgh countdown nih...
hehehe...
tp pape pun...
b4 aku betul2 konfirm kje...
aku dh berjaya capai impian aku 1  per satu...
antaranya...
aku dh beli keta sendri...
aku syg keta aku...
hehehehe...(tbe2 jer)..
kedua, aku dh bleh bawak keta sndri mai kje...
mak, abah dh bg aku bawak keta sndri...
xde la aku nk sshkan mak abah tunggu aku ari2 sbb kdang2 aku kena wat ot smp lewat2...
cian depa dok tunggu...
utk yg ketiga dan seterusnya bakal menjelma xlama lg...
hehehe...
tp pape pun....
tahniah atas diri aku sendri sbb berjaya dlm hidup skrg nih...
walaupun masa bljr dlu aku bkn seorang yg pandai sgt pun...
hahahhaa....
k lh...
nk sambung kje balik....
caw...!!!

....post on 19/01/2012...

Saturday, January 7, 2012

~ 07/01/2012 ~

Best Blogger Tips
arini dh ari ke tiga aku start kje
pada thun baru...
iaitu tahun 2012...
pd tahun nih xtaw lg apa akn berlaku...
xdpt nk gambar lg...sbb baru beberapa ari jer...
tp arap2...
tahun nih akan membawa kegembiraan kat aku...
tp ntah la boleh ke x..
sbb thun 2011..
mmg byk wat aku bersedih, murung, bersendirian...
aku harap tahun ni dpt mengubah segalanya...
cheers..!!!!!